phoneKontaktinformācija Ventspilīshadow

Reģistratūraphone636 24665
Darba laiks
                                    (darba dienās)
08:00 - 18:00

* Pierakstoties slimnīcas pakalpojumiem, esiet gatavi nosaukt vārdu uzvārdu, personas kodu un tālruņa numuru, lai varētu Jūs pierakstīt pakalpojumam un lai, nepieciešamības gadījumā, varētu ar Jums sazināties atkārtoti!

 

AMBULATORĀS SPECIĀLISTU KONSULTĀCIJAS UN DIAGNOSTISKIE IZMEKLĒJUMI

 

Saziņa ar Infekciju slimību nodaļu
     par Covid - 19: 25783999

 

 

Laboratorijas
darba laiki   phone636 22077

Darba dienās:07:30 - 15:30

 

Traumpunktsphone636 24721

 

Dzemdību nodaļaphone636 24404

 

Uzticības tālrunisphone636 20945

 

Tālrunis donoriemphone 636 32092



 phoneKONTAKTINFORMĀCIJA TALSOSshadow

Reģistratūraphone632 59997*
Darba laiks 
(darba dienās)
08:00 - 16:30

*Ja neizdodas saziņa ar reģistratūru, nosūtiet kontaktinformāciju saziņai uz Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.  un Jums atzvanīsim.

 

 ** Pierakstoties slimnīcas pakalpojumiem, esiet gatavi nosaukt vārdu uzvārdu, personas kodu un tālruņa numuru, lai varētu Jūs pierakstīt pakalpojumam un lai, nepieciešamības gadījumā, varētu ar Jums sazināties atkārtoti!

 

AMBULATORĀS SPECIĀLISTU KONSULTĀCIJAS UN DIAGNOSTISKIE IZMEKLĒJUMI


Laboratorijas
darba laiki   phone632 91856

Darba dienās:07:30 - 15:30

      

Uzņemšanas nodaļaphone632 23350

Uzticības tālrunisphone636 20945
  

Bez iepriekšēja saskaņojuma ar slimnīcas vadību SIA “Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca”  filmēt, fotografēt un veikt audio ierakstus slimnīcas telpās un teritorijā  ir aizliegts. Slimnīcas ēkās un teritorijā Ventspilī un Talsos izvietotas atbilstošas aizlieguma zīmes. Ierobežojumi noteikti nolūkā aizsargāt pacientu, apmeklētāju un darbinieku sensitīvo informāciju. 

AIZKADRI DARBĀ AR COVID-19 PACIENTIEM

Zaudējums ģimenē ar “zīmogu COVID-19” pasaulē un arī Latvijā kļūst par bieži tautā runātu jēdzienu. Arī Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca (turpmāk tekstā Slimnīca) nav izņēmums un saskaramies ar cilvēku zaudējumu, kuri bijuši infcēti ar lipīgo vīrusu. Vīruss nav vienīgā diagnoze pacientam, tas visbiežāk (ne vienmēr) ir papildinājums citām saslimšanām, līdz ar to organismam pietrūkst spēka cīņai.

Ģimenēm ir daudz neatbildētu jautājumu, tos uzdod publiski par konkrētām situācijām, bet likumdošana sasien rokas, tādēļ atbildes no Slimnīcas puses izskan sausi un neiejūtīgi, bet tā nebūt nav, arī mediķi pārdzīvo līdzi katram zaudējumam un dara visu savos spēkos, lai šajos apstākļos palīdzētu pacientiem. Emocionāls satraukums ir visiem, arī medicīnas personālam un vīruss uzliek papildus slogu, tāpēc skaidrojam, kā norit darbs Infekciju slimību nodaļā šodien, no ieejas palātā pie infekcioza pacienta, diagnostikas izmeklējumu veikšanas, ēdināšanas līdz pat pacienta izrakstīšanai.

INDIVIDUĀLO AIZSARDZĪBAS LĪDZEKĻU (IAL) LIETOŠANA MEDICĪNAS DARBINIEKIEM

Medicīnas darbinieki ik dienas saskaras ar šādu kārtību:

  • Infekciju slimību nodaļas palātās mediķiem ir paredzētas vienas ieejas durvis un otras durvis izejai, nemainot kustības shēmu.
  • Pirms katras palātas ir tā saucamā “tīrā ieeja”, kurā darbinieks apģērbjas pilnā ekipējumā atbilstoši SPKC rekomendācijām (visas ķermeņa zonas nosedzot ar vienreizlietojamu specapģērbu).
  • Pēc vizītes, darbinieks iziet saucamajā “netīrajā telpā”, kurā tiek novilkti visi infekciozie apģērbi. Noģērbšanās procesā darbinieks veic neskaitāmus dezinfekcijas pasākumus, lai pasargātu sevi no vīrusa pārneses no apģērba līdz elpceļiem.
  • Ārstniecības procesā tiek nodrošinātas pamata vizītes pie pacientiem, bet pēc vajadzības jeb pēc pacientu izsaukumiem, tās norit biežāk. Ja pacienti neizsauc personālu, vizītes norit pēc noteiktās kārtības.
  • Visi vienreizlietojamie priekšmeti, specapģērbi, sadzīves atkritumi ir jāutilizē katru dienu atbilstošās/slēgtās atkritumu tvertnēs.

SAZIŅA AR PERSONĀLU

Katrā palātā ir pieejamas trauksmes pogas personāla izsaukšanai, bet līdzšinējā pieredze rāda, ka saziņai ar pacientu ir ērti arī izmantot telefonu. Guļošajiem pacientiem tiek nodrošinātas speciālas trauksmes pogas ar pagarinātu vadu. Ārkārtas poga pie gultām šajos apstākļos nedod mediķiem priekšstatu par to vai pacientam ir nepieciešama medicīniskā palīdzība vai palīdzība piecelties, padzerties, apmeklēt labierīcības vai nepieciešama veļas nomaiņa. Saziņas veids ir būtisks, jo personāls bez specapģērba nedrīkst iet pie pacienta, un tā uzvilkšana prasa laiku. Tāpat palātās ir izvietoti informatīvi plakāti.

VIZĪTE PIE PACIENTA

Medicīnas personālam ir noteikta kārtība pacientu veselības stāvokļa novērtēšanai, aprūpei:

  • Ārsta vizīte norit reizi dienā un pēc vajadzības;
  • Māsu vizīte 2-4 reizes dienā un pēc vajadzības;
  • Aprūpes personāla vizīte pēc vajadzības, t.sk. veļas nomaiņa, palīdzības sniegšana pacientam labierīcības un dušas telpā, un citas higiēnas procedūras pēc nepieciešamības. Veļa palātās tiek mainīta reizi 10 dienās, kā arī pēc vajadzības.

Jebkurā brīdī ir iespēja izsaukt medicīnas personālu izmantojot trauksmes pogu, telefoniski vai saucot, ja nav iespējams citādi.

ĒDINĀŠANA

SIA "Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca" pacientu ēdināšanu ir nodota ārpakalpojumā. Pacientiem tiek piedāvāta vienota ēdienkarte atbilstoši MK noteikumu Nr. 172 " Noteikumi par uztura normām izglītības iestāžu izglītojamiem, sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju klientiem un ārstniecības iestāžu pacientiem" normām.

Lai samazinātu infekcijas izplatīšanos un novērstu apdraudējumu darbiniekiem inficēties, ēdiens līdz šim tika pasniegts pie palātas durvīm, vienreizlietojamos termotraukos, kuri pēc tam tiek utilizēti. Lai arī noteikumos nav precīzi atrunāts un arī citas slimnīcas piekopj līdzīgu ēdiena pasniegšanas kārtību, slimnīca ir izmainījusi šo norisi. Lai uzlabotu pacientu psihoemocionālo stāvokli, šobrīd ēdienu pacientiem pasniedz palātā. Ēdienu piegādā 4 reizes dienā, no tām 3 reizes ir silts ēdiens speciālos termotraukos un launags (augļi, maizītes, sausās brokastu pārslas, u.c.).

Saņemot jautājumus par tējkannas nodrošināšanu slimnīcas palātās, informējam, ka tas ir pret ugunsdrošības noteikumiem slimnīcā, jo palātā ir pieslēgta skābekļa padeve. Pastāv arī apdraudējuma risks/applaucēšanās pacientiem ar ierobežotām kustību iespējām.

Situācijās, kad pacientiem ir drudzis un ir vēlēšanās dzert siltu dzērienu, slimnīcā līdz šim to nodrošināja tikai kopā ar ēdienreizēm. Tomēr slimnīca ir radusi risinājumu un tie pacienti, kas vēlēsies tēju, to saņems arī ārpus ēdienreizēm.

Gadījumos, ja ir pamatotas pretenzijas pret ēdienreizi (kvalitāte, temperatūra), aicinām par to ziņot personālam, kuru izskatīsim un nepieciešamības gadījumā nodosim atbildīgajai iestādei. Jebkuram pacientam ir tiesības izteikt pretenzijas!

BĪSTAMO ATKRITUMU UTILIZĒŠANA

Katra vienreizlietojamā lieta tiek utilizēta, savukārt gultas veļa un, ja ir tāda nepieciešamība, pacienta apģērbu mazgājam speciāli paredzētos ūdenī šķīstošos maisos slimnīcas Veļas mājā. Atkritumi katru dienu tiek savākti, nogādāti un apstrādāti speciālā dezinfekcijas kamerā.

COVID TESTI

Visiem pacientiem stājoties stacionārā, Slimnīcas uzņemšanas nodaļā tiek ņemtas analīzes uz COVID-19 infekciju, neatkarīgi no tā vai pacientam ir slimībai raksturīgie simptomi vai nē. COVID-19 testu ārstniecības procesā var atkārtot vairākas reizes, ja nepieciešams. Pacienta ārstēšana tiek dokumentēta pacienta slimības vēsturē.

PIENESUMU NODOŠANA PACIENTAM

Slimnīcā aizliegti pacientu apmeklējumi*, bet tiek nodrošināta iespēja tuviniekiem nodot nepieciešamās lietas pacientam (pārtika, apģērbu un higiēnas lietas, medikamentus, tehnoloģiskās ierīces, u.c.) ar medicīnas darbinieku starpniecību. Slimnīcā pienesumu nodošana norit šādā kārtībā:

  • Reģistratūrā rindu koordinatorei vai apsargam (darba dienās no 8-18:00), Uzņemšanas nodaļā (darba dienās no 18:00-20:00);
  • Reģistratūrā rindu koordinatorei vai apsargam (sestdienās no 9-15:00), Uzņemšanas nodaļā (darba dienās no 15:00-20:00);
  • Reģistratūrā rindu koordinatorei vai apsargam (svētdienās slēgts), Uzņemšanas nodaļā (svētdienās no 8:00-20:00).

Lai nodotu pienesumu, uz paciņas ir jānorāda pacienta vārds uzvārds un nodaļa, kurā ārstējas. Vēlams arī palātas numuru, ja tas ir zināms.

*Pacientu apmeklēšana nav atļauta izņemot gadījumus, kad pacienta veselības stāvoklis ir kritisks. Šādos gadījumos, pacientu Slimnīcā drīkst apmeklēt tikai ar galvenā ārsta atļauju. Infekciju slimību nodaļā apmeklētājs tiktu ietērpts atbilstoši epidemioloģiskajām prasībām.

DIAGNOSTISKIE IZMEKLĒJUMI PACIENTIEM AR COVID-19 INFEKCIJU

Lai pacientam nodrošinātu pilnu medicīnisko aprūpi, ir nepieciešami arī diagnostiskie izmeklējumi, t.sk. laboratoriskie un radioloģiskie. Ņemot vērā Infekciju slimību nodaļas atrašanās vietu, proti atsevišķā ēkā no pārējās slimnīcas infrastruktūras, pacientu nepieciešams sagatavot pārvešanai, nepieciešamības gadījumā nodrošinot skābekļa padevi visu pārvešanas laiku. Pacients uz izmeklējumiem tiek vests, lietojot, individuālos aizsardzības līdzekļus, proti, sejas masku.

  • Pirms infekciozā pacienta pārvešanas, Slimnīcas ieejas durvis (personāla un publiskās) tiek slēgtas, izvietojot par to informatīvu informāciju. Noteiktajā periodā izmantot gaiteni no Hemodialīzes nodaļas līdz Uzņemšanas nodaļai ir aizliegts, un to stingri uzrauga atbilstoši apmācīts personāls.
  • Pārvešanas periodā nav iespējams izmantot liftu, kas ved uz Acu slimību, Dzemdību, Ginekoloģijas, Mugurkaula ķirurģijas, LOR, Ķirurģijas nodaļām un administrāciju.
  • Pacienta pārvešanu veic medicīnas darbinieki, lietojot individuālās aizsardzības līdzekļus.
  • Pēc diagnostikas izmeklējumiem, tiek veikta pilna dezinfekcija telpām un virsmām.
  • Pēc dezinfekcijas pasākumiem, tiek noņemti ierobežojumi un gaitenis, t.sk. lifts, ir pieejams iedzīvotājiem un slimnīcas darbiniekiem.

PACIENTA IZRAKSTĪŠANA

Gadījumos, kas pacienta veselības stāvoklis uzlabojas un nav nepieciešama mediķu uzraudzība, ārstēšanu var turpināt mājas apstākļos, ģimenes ārsta uzraudzībā. Situācijās, kad nepieciešama komplicēta medicīniskā palīdzība, kādu Slimnīca nevar nodrošināt, pacientu ar atbilstošu transportu un mediķu brigādi pārved uz Latvijas Infektoloģijas centru.

Tāpat slimnīca regulāri sazinās ar stacionāru Latvijas Infektoloģijas centrā un pārrunā pieredzi un taktiku COVID-19 pacientu ārstēšanā ar mērķi uzlabot pacientu aprūpi. Slimnīcā pielietotās metodes neatšķiras no tā kā pacientu ārstēšana tiek veikta Latvijas ārstniecības iestādēs, t.sk. Rīgā.

Slimnīca aicina pacientus nekautrēties un informēt nodaļas personālu par savām vajadzībām. Komunikācijas ceļā varam uzlabot pacientu komforta līmeni ārstējoties, kā arī noskaidrot nepilnības un paaugstināt aprūpes kvalitāti. Tāpat saskaroties ar problēmsituāciju, par to vienmēr iespējams informēt arī slimnīcas vadību, ja komunikācijā ar personālu to nav iespējams risināt. Ar slimnīcas vadību iespējams sazināties: rakstot e-pastu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. , zvanot pa tālruni 636 22658.

16.11.2020.